Spring naar bijdragen

Minecraft LIVE 2021 - Liveblog


Cubefish00

Aanbevolen berichten

Comfortabele broek? Check. Snacks? Check. Warme choco? Check.

Het is weer tijd voor Minecraft live!

Jullie dachten dat ik het dit jaar zou vergeten? Pech! Zo makkelijk kom je niet van me af! Zelfs mijn huis probeerde me tegen te werken door moeilijk te doen met het slot, maar zonder succes. Welkom bij het Minecraft live - liveblog 2021! 
Dit is en blijft een liveblog, typefoutjes worden gemaakt, slordigheid loert om de hoek en ik wil zelf natuurlijk ook kijken dus ik ben niet supersnel.

Terwijl we wachten op de stream volgt hier het voorwoord, alsmede een persoonlijke mededeling.

Voorwoord:

Dit wordt vooral een samevatting, ik moet nog tijdens de show eten, dus ik zal een stuk niet kunne s chrijven (maar wel kijken!)

Voorbeschouwing

Ook dit jaar is er voorafgaand aan Minecon (minecon klinkt beter, gebruik ik vanaf nu) bijzonder weinig bekend, behalve natuurlijk de mobvote! Wel wordt er op het internet al druk gespeculeerd, en er gaan geruchten dat 1.19 wel eens bijzonder groot kan worden...

Mobvote

De kandidaten van dit jaar zijn de Glare, Allay en de Copper Golem, uit verschillende polls is gebleken dat de Allay de grote favoriet is dit jaar, en het lijkt dan ook vrijwel zeker dat deze de vote zal winnen, toch zijn ze hier nog even allemaal op een rijtje:

  • De Glare: Een soort kleine vliegende struik, wijst donkere plekjes aan zodat de speler deze kan verlichten.
  • De Allay: Lijkt nog het meeste op een vex, maar de vergelijking met de 'Hey, listen!'-fee uit de Zelda-series is ook snel gemaakt. Deze mob zoekt items voor de speler, je kan hem een item geven en de Allay zal vervolgens meer van deze items op de grond zoeken, superhandig. (Kies Allay, Allay is de beste, alle andere zijn slecht, kies Allay)
  • De Copper Golem: De naam zegt het al, denk ik zo; de Copper golem is een mini-golem gemaakt van koper die rondrent en kopere knoppen willekeurig indrukt, verder zal zij na een tijdje oxideren en een standbeeld worden.

 

Speculaties

De speculaties stammen dit jaar van de trailer; de trailer is opgezet als een reclame voor Minecraft Live, die de nieuwe 'hypermoderne' technieken showt die zullen worden gebruikt tijdens de livestream: Quadromorphic Endervision, Pillager RAID-EO Sound en het B.E.A.C.O.N. Broadvast Stystem. Verschillende leden van de community merkten al snel op dat deze 3 technieken refereren naar de 3 dimensies; Endervision voor de End, Pillager RAID-EO voor de Overworld en BEACON naar de wither (Nether). verder is het getal vier een flink thema (QUADromorpic endervision, een kip met vier poten, "vier keer zoveel kleur" " Dit geeft de vraag: komt er misschien een VIERDE DIMENSIE!?

 

Pre-show

Dit jaar is er zo als gewoonlijk een preshow, er wordt meestal nooit veel bijzonders in gezegd en ik heb nog niet gegeten, dus ik sla de preshow even over dit jaar. Tot 18:00!

 

LIVEBLOG

 

Nog één minuut! 

 

We zijn live!

 

1.19

De Deep Dark biome die beloofd werd voor 1.17 wordt OPNIEUW verplaatst naar 1.19, weer IVM tijdgebrek.

(hier wordt geschreven...)

 

1.18

1.18 wordt verwacht binnen 2 maanden! EINDELIJK! 

 

AAH! OPEENS: JENS!

Glare kan blijkbaar ook verlichten, Allay kan ook sorteren, Copper Golem heeft bliksemafleider op z'n kop.

 

Chocolademousse

Lekker.

 

Mob vote 1

Het is tijd om te stemmen!

Glare: 11,2%

Allay: 51,0%

Copper Golem: 37,8%

 

Caves and Cliffs deel 2

Oeh grappig liedje.

 

Mob vote resultaten

Allay heeft gewonnen! Glare geeft verloren!

 

Mob vote 1

Het is alweer tijd om te stemmen!

Allay: 54,3%

Copper Golem: 45,7%

 

1.19

AAAAAAAAAAAAH

The WILD Update

 

Deep dark cities

Verlaten steden in de diepte, overgroeid met sculk, heeft grote verlaten tempel in het midden, intrigerend!

 

Sculk

Sculk catalyst: verspreidt sculk wanneer mobs er dichtbij doodgaan, gebaseerd op de gedropte XP.

Sculk Shrieker: Schreeuwt heel eng wanneer het de speler detecteert, stort de wereld tijdelijk in complete donkerte.

 

Warden

Warden komt tevoorschijn als je te veel geluid maakt dicht bij sculk, en kan je nu ook ruiken, oh, en hij maakt nu ook alles donker, want hij was nog niet eng genoeg blijkbaar....

mammie, help me

 

Biome overhauls

Deze update zal focussen op het verbeteren van biotopen

Swamp update! De biome vote van vorig jaar komt eindelijk naar minecraft!
Boten met kisten en mangrovebomen, de mangrovebomen groeien van een onderwatersapling en groeien op wortelblokken, en hebben natuurlijk hun eigen houtblokken!

Oeh, modder! deze kun je gebruiken om modderstenen en klei te maken, cool!

KIKKERS! Springen rond en chillen op waterlelies. En eten vuurvliegjes. Groeien uit kikkerdril, een soort visjes.

Vuurvliegjes! Zien er leuk uit, zien er uit als een soort wolk, niet als individuele mobs.

 

MOB VOTE UITSLAG

De winnaar is......

DE ALLAY!

GO ALLAY!

YEAH

WOOOOOOOOOO

 

EINDE

Bedankt voor het kijken! (en lezen)

 

 

bewerkt door Cubefish00
  • Leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...