Spring naar bijdragen

Speedtest


Pixiio

Aanbevolen berichten

Beste users,

Aangezien er een discussie in de shoutbox was over internet snelheid leek het mij wel leuk om daar een topic voor te maken!

Stap 1: Ga naar speedtest.net

Stap 2: Klik op "test starten"

Stap 3: Nu zal hij je connectie gaan testen, dit duurt even...

Stap 4: Aan het einde klik je op: "Dit resultaat delen"

Stap 5: Nu krijg je een link. Post deze op het forum.

Mijn speedtest:

2524416834.png

Ik zou 120 mb/s download en 10 mb/s upload moeten krijgen, soms heb ik dit ook.

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 down, 2 up :D België...

Btw, als ik zelf download gaat de snelheid nooit over 2.5mb/s. Dus in hoeverre het klopt... Don't know :)

Ja het klopt wel hoor. De snelheid die je daar krijgt is via een snelle server, jouw downloads gaan via trage servers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik woon in België en hier hebben we niet al te veel keuze qua digitale communicatie leveranciers.

Er zijn 2 grote spelers op de markt namelijk, telenet en belgacom.

Er zijn hiervan wel echter enkele affiliates maar ten slotte zit je nog steeds op het netwerk van de grote broers.

Je krijgt namelijk de keuze tussen, kabel internet (coax, telenet) of een uitgemolken ouderwetse techniek (DSL, belgacom).

Deze laatste geeft deze ouderwetste technologië een fancy naam door er een letter ergens uit het einde van het alfabet voor te plaatsen om zo een moderne illusie te creëren.

 

Voor degene die bij het kiezen van hun leverancier het technisch aspect in acht nemen komen zeer snel uit bij de belgische marktleider telenet.

Los van de promoties waarmee ze je overrompelen en de combinatie pakketjes kan je er een internet verbinding afsluiten vanaf 25.50/maand.

 

HIervoor krijg je 30Mbps down, 2.5Mbps up en een download limiet van 100GB/maand.

In praktijk zal je merken dat tijdens de piekuren de theoretische downloadsnelheid niet gehaald wordt. (afhankelijk van hoeveel mensen er op je hub aangesloten zijn en actief zijn)

 

Het ergste aan heel dit verhaal is, wanneer je je downloadlimiet overschreidt, je op "smallband" gezet wordt.

Dit houdt in dat je downloadlimiet begrenst wordt op 512kbps, maw 64kb/s.

 

In deze tijden is deze snelheid absoluut niet meer doenbaar. Een oeroude inbelverbinding met een theoretische maximum snelheid van 192kbs (in het beste modulatie/lijn geval) gaat trager, maar ik herinner mij dat deze wel werkte. Als je op smallband zit gaat er zoveel data verloren dat je eigenlijk geen internet meer hebt.

 

Je aanmelden op de website van telenet om je volume te verhogen (tegen absurde prijzen) neemt makkelijk een kwartiertje in beslag.

 

Mijn vraag naar de nederlanders hier op het forum. Hebben jullie downloadlimieten, zoja, wat gebeurd er indien je hierover gaat?

 

Greetz,

Vinnyceptr

 

P.S: Ik zit op smallband dus je zal mij pas terugzien op de server vanaf de 16de wanneer mijn meter op 0 gezet wordt, of in de nacht wanneer ik als enige op mijn hub zit en kan genieten van de volle 512kbps ;)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

24 m/s

45.18 download

4.3 upload.

Dit is met die speedtest.

 

Met speedtest van UPC is het:

35.69 download

4.13 upload.

 

Beetje laag vindt ik zelf. heb dit als eens vaker gedaan en toen was de download en upload 70+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2712387751.png

 

Dit is het internet op me werk :P, zal morgen thuis ook wel ff posten

Allemachtig wat laag, en dit is nou bij de landmacht? Had wat hoger verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...