Spring naar bijdragen

Sub-64 Shopcenter


Taicho91

Aanbevolen berichten

Heya Torchcrafters,

Ik ben hier pas net maar ben al actief bezig met mijn eerste project wat al behoorlijk op wil schieten. Helaas zit ik een paar dagen in Berlijn vanaf dinsdag maar hier kunnen jullie vast lezen wat ik voor jullie in petto heb. Graag hoor ik of jullie interesse hebben in dit idee!

Ik heb hier nu al een reputatie dat ik veel te lange posts maak dus start ik even met een tl;dr versie:rolleyes:

tl;dr: Ik ben een onderwater complex aan het bouwen wat uiteindelijk een centrale plek voor shops moet worden. De reden voor dit project is omdat mensen in de chat heel vaak roepen "kom naar mijn shop" en die ergens in de middle of nowhere staat. Daarnaast is het handig om alle shops bij elkaar te hebben zodat spelers prijzen kunnen vergelijken en er een echte concurrentie ontstaat!

Nu het project in iets meer details:

Het centrum komt dus ondergronds en zal een aantal dingen bieden wat het handig maakt om hier je shop te vestigen:

1: Je shop staat in een mooie veilige omgeving en mensen die misschien niet eens voor jouw shop kwamen lopen misschien toch even naar binnen om te kijken wat je hebt.

2: Er zullen openbare ruimtes komen waar dingen als enchanting tables / workbenches / furnaces / etc. komen te staan zodat je de net gekochte diamanten meteen kan veranderen in een pickaxe met een leuke enchant.

3: Je shop sluit ik aan op een lampensysteem zodat mensen als ze binnenkomen meteen kunnen zien welke shops wel en niet open zijn. Kortom als jij je shop open doet gaat er een lampje branden.

4: Je shop komt op een plot, alle plots hebben dubbele wanden dus je mag zelf in binnenkant en de buitenkant van je shop aanpassen zoals jij dat wil.

5: Een plot kost 1 dia of $10 per maand, dit is om te zorgen dat mensen wel echt hun best doen om de shop actief te houden (niemand zit te wachten op een shopcenter waar nooit een winkel open is). Als je een grote shop wil kan je dus 2 of meerdere plots naast elkaar huren en kan je zorgen dat jouw shop er echt uitspringt!

6: Om de staff en donators te bedanken en mensen aan te sporen meer te donaten krijgen alle donators/mods/admins 50% korting op de huur! (halve diamanten worden niet aangenomen :cool: )

Dat was het wel zo ongeveer, ik ben nog niet zover om jullie te vertellen waar dit allemaal gaat gebeuren maar met de super hulp van Pieter denk ik dat ik snel wat screenshots voor jullie klaar zal hebben en dan kunnen jullie natuurlijk meteen beginnen met het bouwen van je shop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "echte" shops komen er enkel voor Godlike, daar heeft de rest dus niets aan.

Het hele idee 'concurrentie' en 'centraal' e.d. moedig ik wel aan, momenteel is winkelen echt een rommeltje.

En als er zo van die gekke mensen zijn die er bv een restaurantje willen openen of iets dergelijks, allemaal tof denk ik dan!

Ik heb Taicho91 ook verteld dat't "a long shot" was, maar een leuk idee desalniettemin! Moest hij/wij het tot een leuk eindproduct krijgen, dan denk ik dat dit wel een leuke plaats zou kunnen worden.

Of het ook effectief gaat aanslaan, we shall see, maar een cool gebouw op de server is altijd leuk meegenomen. En kijk naar de PvP-arena: neergezet door een user, overgenomen door de owner. Zeg nooit 'nooit' :)

Btw Taicho91, dingen zoals een enchantingtable zou ik niet gratis maken :) oneerlijke concurrentie voor bv boekenverkopers of knutselaars. Maar een betaalde versie: ideaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Taicho91,

Ziet er uit als een leuk project! Ik kan nog niet zetten of dit de shops worden voor de godlike's aangezien het nog niet af is! Erg moeilijk om al ja tegen een project te zeggen als die nog niet af is.

Wat je wel moet weten is dat er rond de 40 shops moeten passen aangezien er in de toekomst nog meer godlike's zullen komen.

Groeten,

Pixiio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal vast een hoop gemist hebben :P, maar als ik het goed begrijp worden de server shops alleen voor godlike?

Ik denk zal het maar ff vragen omdat op trello staat dat het ook voor vip's en hoger zou worden :huh:

Mvg

Jinxii

Alleen godlike's kunnen items verkopen, ja. Heb het op trello veranderd, dankje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pixxo,

misschien is het zinvol om mij even een message te sturen of hier te posten wat je zelf in gedachte had of als richtlijnen zou willen zien voor dit project. Dan kan ik daar rekening mee houden aangezien ik nu nog in de planningfase zit.

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld meerdere verdiepingen waarbij er 1ntje speciaal voor de godlikes zou kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pixxo,

misschien is het zinvol om mij even een message te sturen of hier te posten wat je zelf in gedachte had of als richtlijnen zou willen zien voor dit project. Dan kan ik daar rekening mee houden aangezien ik nu nog in de planningfase zit.

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld meerdere verdiepingen waarbij er 1ntje speciaal voor de godlikes zou kunnen zijn.

Shops worden niet voor users en het gebouw zou dus godlike only moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is zijn idee om ook hokjes te verhuuren zodat users een shop kunnen hebben doormiddel er gewoon bij te blijven staan en bijv een verdieping hoger aleen godlike te maken

Dan komt er geen warp. De shops worden alleen voor godlike's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vindt het wel een goed idee nu is het een zootje overal staat wel een shop de ene wel open de ander weer niet als je gewoon 1 groote ruimte hebt waar alle shops zijn zowel de godlike shops en een andere ruimte waar users hun shop kunnen bouwen natuurlijk niet de shops van de godlike maar waar ze hun spullen zelf moeten gaan verkopen zo is het voor iedereen makelijker om spullen te kopen en te verkopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaaskopje, dit is inderdaad wat ik in gedachte had, ik zal het project dan ook doorzetten ook als er geen warp komt. In mijn optiek is het niet zo heel erg om hier 1 keer naar toe te lopen er een home te zetten aangezien de meeste dat toch bij hun shop zullen hebben.

Wel zal ik voor godlikes een aparte ruimte maken, mochten zij daar ook behoefte aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...