Spring naar bijdragen

Spaghettisliert3

UltraGod++
  • Aantal bijdragen

    2774
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    123

Over Spaghettisliert3

  • Rang
    Noedelig Aanhangsel
  • Verjaardag 4 oktober

Contact Methods

  • Discord
    spaghettisliert3#3369
  • Minecraft naam
    spaghettisliert3

Profile Information

  • Interesse's
    Italiaanse pasta bolognese
  • Geslacht
    Man

Recente profielbezoeken

9452 profielweergaven
  1. Ideeën voor Prison update!

    Dat klinkt super tof
  2. Ideeën voor Prison update!

    Stappenplan: red de Prison PvP arena 1 Huidige situatie Veel teams, mensen met ranks en armor tegen users zonder spullen. Nutteloos. Saai. Iedereen heeft het wel gezien. Niet de bedoeling, daar is denk ik iedereen het over eens. Dus wat doen we daar aan? 2.1 Wat als we het gewoon zo laten als het nu is? Daar los je het bovengenoemde probleem niet mee op 2.2 En wat als we een 2e arena toevoegen, zodat er voor ieder wat wils is? In het verleden is dit ook al geprobeerd te realiseren. Uit de ervaring blijkt dat iedereen naar de non-drop arena uitwijkt. Helaas 2.3 Dan zit er nog maar 1 ding op, we gooien het helemaal om. Grapje. Zet simpelweg die drops lekker aan, dat lost het op, of niet? Goed dan hebben we nu tijd voor een vragenrondje. Vraag maar raak. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Vraag 1: Blijven de mensen met ranks en goede gear dan niet gewoon de arena domineren? Deels. Toch zal de verleiding groot zijn om minder snel te teamen en op die manier mensen te killen met écht goede stuff. Zo los je het probleem van alleen maar users VS ranks op. Nou waar wachten we nog op? Vraag 2: Wacht even hoor, users kunnen toch nog steeds niks inbrengen tegen ranks? Op het eerste gezicht niet, maar zodra mensen met ranks ook tegen elkaar zullen gaan vechten zullen zij minder snel geneigd zijn om hun allerbeste armor mee te nemen. (Je kan het tenslotte verliezen). Er zullen dus waarschijnlijk meer mensen gaan vechten in simpele kitsetjes (protection 2) zonder luxe enchantments zoals veel sharpness en thorns. Doordat mensen hun spullen ook echt kwijtraken zal er meer handel komen in kitsetjes die op dit moment vrijwel niks waard zijn. Users kunnen die uiteraard ook gewoon kopen van ranked mensen. Probleem opgelost toch? Vraag 3: Niet helemaal. Als drops aanstaan, gaat zometeen helemaal niemand meer de PvP arena in (ಥ﹏ಥ) Wat nu? Dat is een hele logische vraag. Al verwacht ik niet dat dit helemaal zo zal zijn, is dit toch iets om in je achterhoofd te knopen. Een goede oplossing en ook niet al te ingewikkelde oplossing daarvoor lijkt mij het dropparty-achtige idee van Reszs. Iedere dag om 19.00 bijvoorbeeld een drop van iets waardevols in de arena. (Liever niet een ieder-half-uur-systeem wat in de nacht doorgaat, dat werkt niet). Nog meer vragen? Vraag 4: Wat als gangs nog steeds met elkaar blijven teamen, ondanks het feit dat ze elkaar ook zouden kunnen killen voor elkaars glimmende mending-armor? Daar ben ik heel direct in: Limiteer alles. Op dit moment kunnen gangs met 30 of weet ik veel wat hoeveel leden ook nog een ally worden van andere gangs met dat soort aantallen leden. Zeker aangezien er niet heel veel spelers zijn op TorchCraft Prison is dit gewoon een probleem voor PvP en alles wat daarbij komt kijken. Wat mij betreft verlaag je het aantal leden in een gang tot een maximum van 20 bij level 10 en begin je bij 4 ofzo en haal je het sluiten van een ally weg. Het is gewoon allemaal veel te veel en zo geef je Users nooit een kans. Er moet iets aan veranderd worden. ^ Vraag 5: Maar ik ben een user en heb eindelijk goede gear waar ik lang voor heb gewerkt, dat wil ik echt niet kwijtraken ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Allereerst: Gefeliciteerd met je goede gear! Gelukkig zit er geen verplichting op de PvP arena. Niemand wordt gedwongen om over die rode lijn heen te stappen. Mocht jij liever niet het risico nemen om je diamanten harnas met 7 enchantments kwijt te raken en hou je hem liever aan in de veilige zone om aan je vrienden te laten zien? Prima! Bedenk wel natuurlijk dat de PvP arena de enige manier is om echt te showen hoe goed jouw armor beschermd is. Toch tegen mensen vechten met allebei dezelfde gear? KitPvP is je grootste vriend in dat geval. ^ Vraag 6: Gaan mensen met ranks en goede armor dan nog wel de arena in? Dat is ook helemaal aan hun. Wat mij betreft kunnen die mensen makkelijk aan nieuwe goede armor komen en hoeven ze echt niet zo zuinig te doen. Plus, als je goed afspreekt met je groepje (geen 30 man a.u.b., zie vraag 4) hoef je lang niet altijd alleen maar armor te verliezen, maar kan je het ook terugwinnen. Bovendien creëert het maken van nieuwe armor dus ook weer een nieuwe tak van de economie. ^ Vraag 7: En hoe zit het met het lokken van users in de PvP arena voor hun spullen? 1. Vertel mij alsjeblieft waarom UltraGod mensen met 2 miljoen coins zo geïnteresseerd zijn in een stone pickaxe. 2. Staff, zie deze userlokkers als een nieuwe taak om aan te spreken en eventueel te straffen. 3. Users, please, gebruik jullie hersens Voor eventuele andere vragen sta ik uiteraard open. Reageer alsjeblieft wel alleen als je ook echt het hele stuk(je) hebt gelezen. Op onzinreacties die zo diep gaan als een peuterbadje zit niemand te wachten.
  3. Ideeën voor Prison update!

    Ik kan niet heel diep ingaan op het stuk over economie maar wat PvP betreft: Drops moeten aan. Een arena met drops zorgt voor spanning en geeft Users inderdaad juist kansen om mensen te killen, gangleden zullen minder snel met zn allen een feestje gaan vieren in de arena. Een arena zonder drops is eigenlijk gewoon iets waar je vrij weinig aan hebt, het maakt geen reet uit of je dood gaat of niet. Mocht je daar interesse in hebben dan ga je maar lekker naar KitPvP. 2 verschillende arena's heeft geen zin want dan wijkt iedereen toch uit naar de arena zonder drops.
  4. Wie zei dat ook al weer?!

  5. Vragen topic

    Bouwwedstrijd is echt een tof idee Moeten jullie zeker vaker doen ook (om de maand of twee maanden bijv.). Het lijkt me echter wel een beter idee om er ook een thema aan vast te knopen. 'Geen thema' is simpelweg net iets te breed. Een thema kan zo breed zijn als je zelf wil maar door een thema te noemen kan je denk ik toch creativiteit iets beter vergelijken. Een thema zoals 'natuur', 'water' of 'toekomst' kan je natuurlijk nog alle kanten mee op.
  6. Torchcraft loopt leeg

    Sorry maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je geen idee hebt waar Reszs het over heeft dus ik snap dit bericht ook niet zo goed..?
  7. Torchcraft loopt leeg

    Ja de prijzen van items moeten dan uiteraard aangepast worden, dat spreekt voor zich. Ligt er helemaal aan hoeveel coins je als reward geeft.
  8. Torchcraft loopt leeg

    Of je mixt ze met votetokens en maakt er één universeel betaalmiddel van (genaamd tokens o.i.d.)?
  9. Torchcraft loopt leeg

    Ik denk dat uren opzich best een goed idee zijn. Als er gewoon een AFK kicker is die mensen na 5 minuten kickt en er wordt gecontroleerd op AFK machines die nu toch al verboden zijn zover ik weet (hoeft daarnaast ook geen extra moeite te kosten aangezien ze toch al langs mensen gaan om te controleren op x-ray, zie topic van Saint van gister of eergister). Missies zijn natuurlijk ook leuk alleen als een missie is verzamel 2 stacks carrots dan zullen rijke spelers met megafarms deze spelers misschien ook gaan helpen aangezien dit voor hun een fluitje van een cent is.
  10. Torchcraft loopt leeg

    Nou ik was er toen al niet meer dus ik kan niet oordelen over hoe lastig het was om alles te ordenen, toch denk ik dat je heus wel een groot deel van de events/bouwwerken in een wereld kan zetten en de warps beter kan indelen. Nogmaals, nieuwe events zijn uiteraard leuker, maar als ze steeds een half jaar duren om gebouwd te worden om er vervolgens 4 dagen ~een kwartiertje hooguit van te genieten, dat is gewoon zonde en daar los je het probleem van te weinig events niet mee op.
  11. Torchcraft loopt leeg

    Ik snap niet zo goed waarom mensen een probleem hebben tegen het hergebruiken van events, ik bedoel... ... uiteraard is het minder origineel dan elke keer weer een ander event gebruiken, maar als je genoeg events hebt (stuk of 10-15) en je doet er elke maand 1 dan doe je elk event misschien eens per jaar. Het is niet alsof je bij het hergebruiken van events opeens elke maand hetzelfde event hebt. Sommige events (zoals een PvP arena) hoef je nooit te veranderen omdat dit altijd hetzelfde is maar toch leuk blijft. ... je zegt dat ze lastig zijn terug te vinden, wat ik een beetje raar vind. Ik weet uit ervaring ook dat er een waslijst aan warps is op de eventserver maar als iemand even een middag de tijd zou nemen om die events in één wereld bij elkaar te zetten dan zou het echt geen probleem moeten zijn om ze terug te vinden. Dat betekent overigens ook dat het juist veel minder tijd kost om gebruikte events weer even opnieuw op te zetten dan dat je harde bouwers als Raoulh en Jeroen123 hele nieuwe events laat bouwen. Voor de meeste oude events is het enige wat je nodig hebt iemand die even kijkt of alles nog goed is en vervolgens het event kan starten (evt. een aantal command blocks kan doen o.i.d.). ... het gebruiken van al eerder ingezette events betekent niet dat er geen nieuwe events meer kunnen komen. Met een actief bouwteam moet het toch wel mogelijk zijn vrij snel een nieuw event neer te zetten, al hangt dat natuurlijk wel af van de grootte en 'schoonheid' (nogmaals: kwantiteit > kwaliteit). Stel je kan met het team iedere 2-3 maanden een nieuw event neerzetten, dan heb je toch 4 nieuwe events per jaar.
  12. Torchcraft loopt leeg

    Tja dit is zegmaar wel precies wat ik zei in mijn bericht. Ik weet uiteraard niet waar jullie mee bezig zijn, vast een erg groot project ofzo, maar het hele punt wat ik probeer te maken is dat mensen liever meer events hebben die er dan maar wat minder uitzien. Je doet net alsof iedereen het liefst een parkour wil waar een hele stad omheen is gebouwd ipv. gewoon muren met een patroon erin dat zich herhaalt, maar dat is niet zo. Ik ben zelf ook een tijdje eventbouwer geweest en weet dat je heel erg kan variëren in de hoeveelheid tijd die je in een event steekt. Bedenk je wel dat zo'n event binnen no time gebeurd is en dat niemand überhaupt de moeite neemt om alle bouwwerken eromheen aandachtig te bestuderen. Het is gewoon zonde van de tijd. Oftewel, kwantiteit > kwaliteit. Een event per maand (inclusief events die al eerder zijn geweest) zou dan heus wel te doen zijn.
  13. Torchcraft loopt leeg

    Alles leuk en aardig maar het jammere is dat het er op lijkt dat deze events vaak maar één of heel soms twee keer gebruikt worden. Op de event server zijn nog genoeg events die ooit eens geweest zijn maar die heus nog wel een keer gebruikt kunnen worden. Om even een paar voorbeelden te noemen: Torchlympische Spelen (Alle jaren bij elkaar zomer + winter toch minimaal 10 events) Paasevent (kunnen varianten op gemaakt worden door simpelweg de pressure plates van plaats te veranderen) Sinterklaasevent met pakjes bezorgen Gedownloade maps (zoals Escape the City oid.) (Deze maps zijn gewoon op internet te vinden). En meer Dit in combinatie met een actieve Helper op event die permissies heeft (of tijdelijk krijgt) om een event op te zetten zou voldoende moeten zijn om toch minimaal iedere maand een event te organiseren. Events hoeven overigens ook echt niet extreem mooi of groot te zijn. Liever een maandelijks spleefevent in een vierkante doos dan een jaarlijks event in een prachtige stad waar je door de stress en adrenaline om te winnen toch maar weinig van ziet.
  14. Torchcraft loopt leeg

    Dat weten we alleen er is 2 berichten terug juist gezegd dat dit niet de oplossing is omdat daar vaak al gebouwd is.. o en als je een commando typt typ het dan wel juist: /randomregion en niet /rendomregion
  15. gegriefd plot op creative

    Veel tijd? Ik denk dat het opsporen van zo'n griefer met /lb tool minder tijd kost dan het beantwoorden van een gemiddelde vraag. Slechts een kwestie van een block vinden die weggehaald is door de griefer en klaar ben je.
×